EEG Biofeedback

Wickepedie EEG biofeedback.cs.wikipedia.org/wiki/Biofeedback
cituji
"Elektroencefalogram (EEG)

EEG sleduje na základě korových akčních potenciálů aktivitu mozku při různých psychických i fyzických stavech jako je bdění, spánek, pohyb apod. Z důvodu časové a finanční náročnosti je tato metoda nejméně využívána v oblasti biologické zpětné vazby, ale své uplatnění si získala v diagnostice i terapii některých psychických poruch."

EEG Biofeedback (z angl. eeg: vyšetření mozkové činnosti, týkající se živého organismu a to zpětnou vazbou) nazýván západní jógou nebo elektronický zen - náleží do tréninkových metod, které umožňují harmonizaci mozkové činnosti formou bioregulace a samoučení se mozku.

Proces ve kterém se učí dítě i dospělý, v rámci tréninku, jak změnit své tělesné funkce ve prospěch svého zdraví.

Přístroje měří fyziologické hodnoty biologických funkcí mozku, dýchání, svalů srdce, kožní teploty atd. Poskytují rychlou zpětnou vazbu formou předávání informací o funkcích klientovi.

Tyto informace podporují vznik žádoucích fyziologických změn v mysli, emocích a chování. V procesu Biofeedback se trénuje cíleně a opakovaně a změny umocňují výsledky. Klientovi se upravené hodnoty fixují a poté již přístroje nepotřebuje. Doporučuje se, ale pokračovat po jistém časovém úseku.

Možnosti uplatnění EEG Biofeedback na všech stupních škol a dále v mnoha odvětvích medicíny, psychologie, logopedia, pedagogiky, rehabilitace (poruchy pozornosti a soustředění). A dále u bezpečnostních složek, policie, psychologů, manažerů všech stupňů ve firmách, tréninkových a koučinkových firmách, marketingu, u personalistů, lékařů. Významně pomáhá v oblasti sportu (golf, fotbal, atletika, tenis a pod.), relaxačních centrech, lázních, rehabilitačních ústavech, nemocnicích, státní správě především v oblasti aktivizace nezaměstnaných a seniorů, řidičů vozidel atd.

Z mého pohledu rychle pomáhá odstranit stresové stavy, rychle se učit a vzdělávat se a rozvíjet kreativní myšlení. Proces učení a předávání informací je multisensorický (biofeedback dává informaci zrakem, sluchem a dotykem).

Člověk v tomto století potřebuje nový model učení. Vstřebává mnoho nových informací, které zpracovává mozkem. Mozek je třeba naučit šetřit energií, kdy se má vypínat a plně využít svoji energii k nejvyššímu výkonu.

Čím dál více technologií se používá. Není zdravé zatížit mozek jen jedním směrem. K zdravému vývoji mozku patří také rozvíjení tělesných schopností. Nejlepší přístup je celostní, rozvoj těch mozkových i tělesných částí, která jsou zejména nevyvinuta. To znamená, dělat ty aktiviti a činnosti, která nám nejdou. Dnes rodiče, ale dávají dětem ty aktivity, které jim jdou.

Člověk potřebuje rozvíjet svoji emoční inteligenci, empatii - inteligenci interpersonální, inteligenci hudební, vizuálně prostorovou tak, aby levá a pravá polovina mozku byla v harmonii a mozek mohl podávat optimální výkon. Pro optimalizaci činností mozku jsou doporučovány činnosti lezenní v ranném věku (Vojtova metoda), hudemní příprava Yamaha - kdy výzkumy udávají, že nejvíce se rozvíjí sluch i jazykové dovednosti do 6 let věku dítěte.